Wyzwanie

Kryzys na rynku
mieszkaniowym

Mieszkania na Osiedlu Słoneczny Ołtaszyn powinny sprzedawać się, jak ciepłe bułeczki. Powinny, gdyby nie kryzys. Załamanie rynku nieruchomości pokrzyżowało plany dewelopera.

Kryzys na rynku mieszkaniowym
Przełom roku 2011 i 2012 to kulminacja kryzysu na rynku deweloperskim. Według GUS wyniki finansowe deweloperów są wówczas najniższe w historii. Rośnie liczba mieszkań na rynku, spada liczba klientów. Nawet solidni, działający w sposób przemyślany deweloperzy mają problem ze sprzedażą mieszkań w których zamrozili przecież poważne środki. Bez ich uwolnienia trudno im myśleć o kolejnych inwestycjach.

Kiedy zaczynaliśmy współpracę z deweloperem żadne z mieszkań na Osiedlu nie było jeszcze sprzedane. Aby rozruszać sprzedaż proponujemy deweloperowi radykalne, przemyślane i szeroko zakrojone działania marketingowe w internecie.

  • Etap I kampanii

    Możliwości Adwords w pełni

    Możliwości Adwords w pełni

    Aby zrealizować stawiane przed nami cele wykorzystaliśmy zestaw narzędzi:

  • Kampanie Linków Sponsorowanych

    Kampanie linków sponsorowanych

    Przyciągnięcie tych potencjalnych klientów

    Kampanię kierowaliśmy do osób szukających mieszkań we Wrocławiu (frazy z dopiskiem „wrocław”, „we wrocławiu”). Wykorzystaliśmy także rozszerzenia wprowadzone przez Google wiosną 2013 r.: linki do podstron wraz z komunikatami, połączenia, lokalizacji było od początku prowadzenia kampanii.

    W dalszym etapie kampanii wprowadziliśmy słowa z brandem (np. słoneczny ołtaszyn) na terenie woj. dolnośląskiego. Optymalizacja kampanii obejmowała słowa kluczowe, komunikaty, godziny i dni emisji reklam, linki do podstron.

  • Remarketing tekstowy i graficzny

    Remarketing tekstowy i graficzny

    Przypomnienie o ofercie.

    Remarketing w wyszukiwarce skierowany był do osób, które odwiedziły stronę, ale nie wysłały formularza – co oznacza, że dalej szukają mieszkania.

    Remarketing w sieci (reklamy tekstowe i banerowe) kierowaliśmy do tych, którzy weszli i nie wysłali zapytania ofertowego (cel: wysłanie takiego zapytania) lub wysłały zapytanie wcześniej (cel: przyspieszenie decyzji o kupnie).

    Jesienią 2013 roku uruchomiliśmy także kampanię remarketingową w serwisie Facebook – skierowaną do osób, które odwiedziły stronę, ale nie wysłały zapytania.

  • Optymalizacje strony pod kątem użytecznościowym

    Optymalizacje strony pod kątem użytecznościowym

    Formularze, popup informujący o promocjach.

    Aby ułatwić klientom kontakt z deweloperem, wprowadziliśmy dwa formularze kontaktowe. Zadbaliśmy o to, aby były proste i składały się jedynie z Pierwszy w menu po lewej, drugi u dołu strony. Proste formularze opatrzyliśmy czytelnym wezwaniem do akcji, dzięki czemu każdy z odwiedzających od pierwszego rzutu okiem wiedział, co zrobić, żeby dowiedzieć się więcej o mieszkaniu.

    Wykorzystaliśmy także popup. Odwiedzający stronę główną mogli od razu zobaczyć informację o najnowszych promocjach, rabatach i zniżkach. Po kliknięciu przekierowywani byli na podstronę opisującą mieszkania dostępne w niższej cenie lub z ekstra dodatkami.

  • Landing Page wbudowane w strukturę strony

    Landing Page wbudowane w strukturę strony

    Najważniejsze informacje o mieszkaniach.

    Dzięki budowie indywidualnych, dedykowanych konkretnym mieszkaniom lub promocjom landing page'y mogliśmy dać potencjalnym klientom pełny pakiet ważnych dla nich informacji. Każda strona tego rodzaju w atrakcyjny sposób opisywała zasady promocji i mieszkania nimi objęte.

    Klienci, którzy chcieliby otrzymać więcej informacji mogli wypełnić prosty formularz i wysłać go do dewelopera. Po 24 godzinach kontaktował się z nimi przedstawiciel firmy sprzedającej mieszkania.

Rezultaty po I etapie kampanii:

Dzięki kompleksowej kampanii z powodzeniem zrealizowaliśmy stawiane nam przez klienta cele. Sprzedaż mieszkań z I etapu inwestycji dała inwestorowi możliwość rozpoczęcia dalszej części budowy (w lutym 2013 r.).

0%

Mieszkań
sprzedanych!

0%

Wzrostu zapytań
ofertowych

0%

Spadek kosztu
jednej
konwersji

Kolejne wyzwanie

Rodzina już nie
na swoim

Rozpoczęcie budowy etapu drugiego oznaczało dla nas kolejne zadania: znalezienie klientów na pozostałe, gotowe mieszkania i chętnych na te, które właśnie powstawały. Dodatkowo pojawił się nowy problem: wygaszanie programu Rodzina na Swoim.

Mimo powyższych przeciwności wyznaczyliśmy z klientem ambitne cele:

Wzrost liczby wypełnionych formularzy ze strony internetowej.

Sprzedaż pozostałych 23% mieszkań z I etapu (w 3 miesiące).

Sprzedaż wszystkich mieszkań z II etapu inwestycji.

  • Etap II kampanii

    Poszerzone możliwości

    Poszerzone możliwości

    Tworząc strategię promocji drugiego etapu Osiedla, uzupełniliśmy kampanię o nowe narzędzia:

  • Newslettery

    Newslettery

    Skierowane do wybranych grup potencjalnych klientów.

    W celu przyspieszenia procesu zakupu mieszkania tworzyliśmy kilka kreacji newslettera w miesiącu. Podkreślaliśmy w nich kluczowe cechy nieruchomości oraz korzyści z aktualnych promocji. Newsletter rozsyłany był za pośrednictwem zewnętrznego programu.

  • Kampanie w serwisie Facebook

    Kampanie w serwisie Facebook

    Prezentującą osiedle w sposób mniej formalny.

    Strategia, którą przyjęliśmy zakładała dotarcie do klientów na różnych etapach procesu zakupowego. Aby to osiągnąć założyliśmy stronę w serwisie Facebook, na której prezentowaliśmy osiedle.

  • SEO na wyższym poziomie

    SEO na wyższym poziomie

    Z artykułami i monitoringiem marki.

    Zadbaliśmy także o widoczność strony dewelopera w wyszukiwarce. Dzięki starannej i precyzyjnej optymalizacji pojawiła się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Pomogły atrakcyjne dla użytkowników treści i techniczne dostosowanie do wymogów Google.

    Jednocześnie publikowaliśmy artykuły tematyczne w serwisach poświęconych nieruchomościom. Monitorowaliśmy także to, co piszą o nim użytkownicy internetu.

Rezultaty po II etapie:

Rozbudowana, kompleksowa i uwzględniająca różne grupy klientów oraz różne ich zachowania strategia przyniosła spodziewane efekty:

1.

0%

Sprzedanych mieszkań
z I etapu inwestycji

2.

0%

Sprzedanych mieszkań
z II etapu inwestycji

0%

Wzrost liczby
wypełnionych
formularzy

Dzięki sprzedaży wszystkich mieszkań z I etapu oraz ponad połowy z II etapu budowy inwestor mógł rozpocząć stawianie budynków w ramach III etapu budowy. Co więcej, zaczął także prace nad zupełnie nowa inwestycja, więcej można znaleźć na stronie: www.pcg.pl

Dziękujemy za wysłanie wiadomości!

Odpowiedź otrzymasz najszybciej jak to tylko możliwe – zwykle w przeciągu 24 godzin.

Wróć do strony