Dlaczego Twoja marka powinna rozpocząć działania na Facebooku?

Na Facebooku jest już 16 milionów polskich użytkowników - wśród nich są Twoi potencjalni klienci, a my wiemy, jak do nich dotrzeć.

A może już posiadasz fanpage na Facebooku, ale nie wiesz, jak zbudować społeczność zaangażowanych odbiorców, a następnie realizować cele biznesowe?

Jeśli tak, to powierz prowadzenie firmowego profilu agencji 4PEOPLE.

Imię i nazwisko

Telefon

E-mail

Adres strony

Treść zapytania

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez 4PEOPLE Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach moich danych osobowych w celu:

Dlaczego warto:

  • Gruntowna analiza

    Nasze działania wynikają z gruntownej analizy Twojego biznesu i jego pozycji w social media.

    Gruntowna analiza

  • Twarde dane

    Tworzymy strategię komunikacji opierając się na twardych danych, a nie na przeczuciu. Dzięki temu masz pewność, że stosujemy metody, które dają wymierne korzyści.

    Twarde dane

  • Doświadczony zespół

    Nasi specjaliści mają wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu działań na Facebooku dużych i mniejszych firm, jak również w branżach: gastronomicznej, farmaceutycznej, odzieżowej czy deweloperskiej.

    Doświadczony zespół

  • Przejrzysta współpraca

    Stawiamy na otwartą i przejrzystą współpracę, w ramach której jasno określamy cele i sposoby na ich osiągnięcie.

    Przejrzysta współpraca

W ramach działań na Facebooku:

  • Utworzymy Menedżera Firmy

  • Utworzymy lub zoptymalizujemy profil

  • Przygotujemy kreacje graficzne

  • Stworzymy opisy długie i krótkie na profil

  • Stworzymy i opublikujemy posty na profilu

  • Wypromujemy posty

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

Dodatkowo:

  • stworzymy konkurs na Facebooku,

  • wdrożymy zarządzanie kryzysowe na profilu,

  • przygotujemy i poprowadzimy kampanie reklamowe (o tym więcej w zakładce Kampanie).

Nasi klienci

Naszą najlepszą reklamą są nasi zadowoleni klienci. Pracowaliśmy dla takich marek jak:

  • Ing
  • Pivovsky
  • Luxmed
  • Wawel Development
  • Tubądzin
  • Astratex.pl
  • 5.10.15

Historie sukcesu

Przeczytaj, w jaki sposób osiągnęliśmy cele dla naszych klientów z wykorzystaniem kanałów social media.

Zespół Social Media

Połową sukcesu jest zgrany zespół. Nasz team social media to konkretni specjaliści, którzy od lat tworzą skuteczną komunikację dla naszych Klientów.

Kompleksowy marketing internetowy

Szukasz czegoś więcej? Pamiętaj, że to tylko część naszej oferty. W 4PEOPLE zajmujemy się kompleksową obsługą w dziedzinie marketingu internetowego - na podstawie Twoich potrzeb i celów opracujemy strategię i zaproponujemy narzędzia marketingowe. Wszystko po to, by osiągnąć jak najlepsze rezultaty:

Imię i nazwisko

Telefon

E-mail

Adres strony

Treść zapytania

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez 4PEOPLE Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach moich danych osobowych w celu:

Często zadawane pytania na temat Facebok

Jakie są dostępne formaty w Facebooku?

Jeśli chodzi o formaty dostępne na Facebooku, to mamy możliwość publikacji wpisów ze zdjęciem, filmem, albumem, karuzelą, pokazem slajdów, materiałem błyskawicznym czy też ankietą. W publikacji postów na fanpage’u trzeba zwracać uwagę zarówno na treść, jak i elementy graficzne, które w głównej mierze skupiają wzrok odbiorcy. Im więcej się dzieje, tym lepiej czy mniej, znaczy więcej? Wszystko zależy od przyjętej strategii komunikacji.

Jakie są dostępne reklamy na Facebooku?

Kluczowe z perspektywy realizacji celów biznesowych jest wybranie odpowiednich kampanii. Na Facebooku mamy takie cele jak: rozpoznawalność, zasięg, ruch (na stronę WWW), aktywność (wobec publikowanych postów), instalacje aplikacji, wyświetlenia filmu, pozyskiwanie kontaktów (leady), wiadomości (kontakt poprzez Messenger), konwersje, sprzedaż z katalogu, ruch w firmie (promowanie wizyt np. w sklepie stacjonarnym). Zazwyczaj działamy w oparciu o kilka rodzajów kampanii, by zmaksymalizować efekty działań.

Jeśli chodzi o formaty reklam na Facebooku, możemy wykorzystać: obraz, film, materiał błyskawiczny, pokaz slajdów, karuzelę oraz kolekcję. Ich wybór uzależniony jest zarówno od celu biznesowego, jak i od grupy docelowej, do której kierujemy przekaz reklamowy.

Prowadzenie fanpage na Facebooku - czy warto zlecić agencji?

Prowadzenie fanpage’a na Facebooku warto oddać w profesjonalne ręce agencji marketingu online. Dlaczego? Masz gwarancję tego, że działania będą prowadzone w oparciu o zintegrowaną strategię oraz modyfikowane w trakcie trwania współpracy. Profil na Facebooku to nie tylko dodawanie zdjęć oraz treści, to działania mające na celu informowanie oraz edukowanie odbiorcy np. na temat danego produktu. To również działania wizerunkowe i budowanie społeczności. W agencji social media znajdziesz odpowiedź na swoje potrzeby w zakresie prowadzenia fanpage’a na poziomie treści oraz grafik, a także wsparcia działań poprzez treści sponsorowane.

Ile kosztuje reklama na Facebooku?

Klient oczekuje szybkiej odpowiedzi na pytanie, z jakimi kosztami wiąże się prowadzenie fanpage’a na Facebooku. Warto jednak pamiętać, że nie ma jednej odpowiedzi dla każdego. Koszty uzależnione są od wielu czynników np. czy mamy do czynienia z nowym produktem lub usługą, czy z taką o ugruntowanej renomie. Dodatkowo trzeba wziąć pod uwagę kwestię aktualnej sytuacji danej marki - jeśli mamy do czynienia z kryzysem wizerunkowym, na pewno kwota będzie wyższa ze względu na zwiększoną liczbę godzin poświęconą na projekt. Przy prowadzeniu profilu musimy zwrócić uwagę na cały zespół pracujący nad nim, czyli content designer, grafik, moderator oraz account, który czuwa nad całym projektem. Jeśli poznamy oczekiwania klienta, jego sytuację oraz cele biznesowe, na pewno będziemy mogli przygotować adekwatną do potrzeb wycenę.

Jak radzić sobie z negatywnymi opiniami w komentarzach?

To zależy od treści opinii i jej zasadności. Pierwszym krokiem jest sprawdzenie, czy opinia jest wyrażona w sposób kulturalny (bez hejtu i wulgaryzmów). Kolejnym skonsultowanie opinii z Tobą - najczęściej prosimy Cię o zbadanie sprawy i zweryfikowanie słuszności wiadomości. Czasem użytkownicy mylą się co do odpowiedzialności za daną sytuację. Jeżeli opinia jest słuszna, doradzamy przeprosiny niezadowolonego użytkownika. Staramy się mu pomóc w rozwiązaniu problemu, być może sytuację rozwiąże rekompensata.

Jak usunąć negatywny komentarz na Facebooku?

Nie rekomendujemy usuwania negatywnych komentarzy - wbrew pozorom nie wpływa to pozytywnie na wizerunek firmy. W takiej sytuacji zawsze należy dowiedzieć się z czego wynika negatywna opinia. Ze swojej strony pomagamy również w rozwiązaniu ewentualnego problemu i pokazaniu, że krytyczne opinie są doceniane i służą za podstawę wyciągania wniosków. W przypadku kryzysowych sytuacji opracowujemy scenariusz kryzysowy działań komunikacyjnych.

Czy profil jest zakładany dla dewelopera czy dla inwestycji? Co przynosi lepsze efekty?

To zależy. Najczęściej rekomendujemy budowanie także wizerunku dewelopera, a nie skupianie się jedynie na sprzedaży. Wtedy lepiej sprawdzi się profil założony dla dewelopera, na którym będziemy komunikować zarówno inwestycje, jak i treści wizerunkowe. Jeżeli jednak chcemy komunikować jedynie posty dot. jednej inwestycji, lepiej może sprawdzić się profil zakładany dla inwestycji.

Czy ustawienia komentarzy na Facebooku pozwalają na ich moderowanie?

Moderowanie komentarzy jest oczywiście możliwe. W ramach obsługi podstawowej moderacja komentarzy prowadzona jest od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 16:00. Jeżeli masz taką potrzebę, możesz skorzystać także z dodatkowej moderacji prowadzonej w godzinach popołudniowych i w weekendy.

Gdzie jest skrzynka odbiorcza w portalu Facebook i czy w ramach oferty jest ona obsługiwana?

Skrzynka odbiorcza znajduje się w menu po lewej na stronie, której wiadomości chcesz zobaczyć (w menu po lewej stronie Aktualności kliknij zakładkę Strony i przejdź do tej, która Cię interesuje) W ramach oferty obsługujemy skrzynkę odbiorczą z wyjątkiem sytuacji, w której nie ma takiej potrzeby. Czasem zdarza się, że wygodniej i szybciej jest, kiedy to Ty udzielasz informacji bezpośrednio swojemu klientowi, zamiast przekazywać wiadomość przez nas.

Jaka forma reklamy jest skuteczniejsza: wideo czy reklama statyczna?

To zależy od celu, który obierzesz. Wideo świetnie sprawdza się jako reklama wizerunkowa, umożliwia także zbieranie grupy remarketingowej. W przypadku reklamy na konwersję, wideo może odciągać uwagę użytkownika od wykonania czynności i w takiej sytuacji lepiej sprawdzi się reklama statyczna.

Czy kreacjach postów będą uwzględnione wideo lub animacje? Co jest skuteczniejsze?

Tak, staramy się urozmaicać komunikację wideo i animacjami. Co jest skuteczniejsze? To zależy do tego, co chcesz przekazać. Nie można tego jednoznacznie ocenić, ponieważ kreacja powinna być dobrana odpowiednio do treści posta.

Skąd czerpać pomysły na posty na Facebooku? Ile poprawek do przygotowanych propozycji kreacji mogę złożyć?

Najlepiej inspirować się tym, co dzieje się aktualnie w Twojej firmie - dziel się wiedzą, relacjonuj wydarzenia, udostępniaj ciekawostki i wywołuj dyskusje. Oczywiście możemy sie zająć tworzeniem postów.

W takim przypadku szczególną uwagę przywiązujemy do zebrania informacji jeszcze przed stworzeniem projektu posta. Z naszego doświadczenia wynika, że występują maksymalnie dwie poprawki. Warto jednak działać od początku tak, by tych poprawek uniknąć - jest to oszczędność czasu, który może być wykorzystany na inne działania.

Dlaczego warto reklamować się na Facebooku?

Warto reklamować się na Facebooku, ponieważ tam znajdują się Twoi potencjalni klienci. Facebook umożliwia nam skuteczne targetowanie kampanii, budowanie lejka sprzedażowego i prowadzenie działań remarketingowych. Krótko mówiąc, kampanie na Facebooku są po prostu skuteczne.

Dlaczego warto prowadzić profil na Facebooku?

Profil na Facebooku to wizytówka Twojej marki. Obecnie dla wielu marek taki profil pełni wręcz funkcję “rzecznika prasowego”. W czasach, kiedy praktycznie każdy ma konto na Facebooku, brak takiego profilu może znacząco obniżać zaufanie potencjalnych klientów względem marki. Ponadto pozwala budować relacje z nowymi potencjalnymi klientami.

Jak często publikować posty na Facebooku ?

To zależy od tego, ile masz do powiedzenia jako marka. Minimum to raz w tygodniu. Z naszej strony zawsze staramy się łączyć posty typowo produktowe z postami wizerunkowymi, a także lajfstajlowymi. Dbamy o to, by strona firmowa nie wyglądała jak tablica ogłoszeń, a treści niosły ze sobą wartość dla użytkownika.

Jakie powinny być rozmiary zdjęć na Facebooku?

Co jakiś czas Facebook wprowadza zmiany w tym, w jakich rozmiarach powinny być umieszczane zdjęcia. Z tego powodu warto śledzić rekomendacje Facebooka - nie można w prosty sposób odpowiedzieć na to pytanie.

Jeśli jednak nie chcesz się tym przejmować, możemy się tym zająć. Wykorzystamy zdjęcia produktów lub inwestycji, które już posiadasz. Mamy również możliwość nawiązania współpracy z profesjonalnym fotografem, a także przygotowania zdjęć mniejszych produktów we własnym zakresie. Wszystko zależy od Ciebie.

Zobacz w jakich innych kanałach możemy Ci pomóc

Dziękujemy za wysłanie wiadomości!

Odpowiedź otrzymasz najszybciej jak to tylko możliwe – zwykle w przeciągu 24 godzin.

Wróć do strony