Jak założyć stronę firmową na Facebooku? Przewodnik krok po kroku

Dlaczego Facebook? To wciąż jedna z najpopularniejszych platform społecznościowych w Polsce. Facebook umożliwia markom z wielu branż dotarcie do szerokiego grona potencjalnych fanów/klientów. Posiadanie strony firmowej to nie tylko świetny i bezpłatny sposób na promowanie swojego biznesu, ale także szeroki wachlarz możliwości: budowania świadomości istnienia konkretnej marki, pozyskania zaufania do poszczególnych usług i produktów oferowanych przez daną firmę bezpośredniego komunikowania się z klientami (poprzez skrzynkę odbiorczą, komentarze pod postem, what’s up), a także tworzenia zaangażowanej społeczności wokół brandu.

 

Nie obawiaj się trudności związanych z prowadzeniem strony firmowej na Facebooku – w razie potrzeby pozyskania pomocy np. na temat konfiguracji strony, możesz skorzystać z supportu Facebooka. Co więcej, posiadając stronę firmową, jesteś w stanie zarządzać nią na  komputerze i telefonie znajdując się w dowolnym miejscu. Warunkiem jest jedynie dostęp do internetu.

image

Twoja marka na Facebooku – czas start!

Krok 1: Załóż konto osobiste na Facebooku

Chcąc stworzyć stronę firmową na FB, musisz najpierw posiadać konto osobiste. Bez tego cały plan na marne.

1. Zarejestruj się na Facebooku, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś. Wejdź na stronę główną Facebooka – https://www.facebook.com/  i kliknij przycisk „Zarejestruj się”.
2. Wypełnij formularz rejestracyjny, podając swoje imię, nazwisko, adres e-mail, hasło oraz datę urodzenia.
3. Potwierdź rejestrację, klikając link aktywacyjny wysłany na Twój adres e-mail.
4. Zaproś znajomych, dodaj prawdziwe informacje o sobie, zdjęcia i bądź aktywnym użytkownikiem Facebooka.

Krok 2: Przejdź do zakładki tworzenia strony

Po założeniu konta osobistego i zalogowaniu się na Facebooku możesz przejść do tworzenia strony firmowej. Jest to proste i intuicyjne, a Facebook + ja w tym artykule 🙂 poprowadzimy Cię przez cały proces.

1. Na górze strony głównej Facebooka znajdziesz pasek narzędzi. Kliknij kafelki obok Messengera (9 kwadratów).
2. Wybierz opcję „Strony”.

image
image

3. Kliknij przycisk „Utwórz stronę” w prawym górnym rogu.
4. Możesz też po prostu wejść tutaj: facebook.com/pages/create

image

 

Krok 3: Wybierz kategorię i nazwę strony

Kategoria strony pomaga w jej lepszym pozycjonowaniu w wyszukiwarce i pozwala na dostosowanie funkcji strony do jej charakteru.

image

1. W pierwszym kroku wybierz odpowiednią kategorię dla Twojej firmy. Facebook jak np. Deweloper, Biżuteria/Zegarki, Restauracja ze stekami, projektant mody itp.
2. Następnie wprowadź nazwę swojej strony – najlepiej tożsamą z nazwą Twojego brandu. Dlaczego? Dla łatwiejszego znalezienia Twojej marki na Facebooku.
3. Kliknij przycisk „Utwórz stronę”.

Krok 4: Uzupełnij informacje o firmie

To ważne, byś pokrótce opowiedział o tym. czym się zajmujesz. Facebook w tym celu zaproponuje Ci napisanie posta powitalnego. Myślę, że to dobry pomysł na start! Robisz to po to, by potencjalny klient dowiedział się więcej o Twojej działalności.

Co dalej? Uzupełnij dane.
1. Adres strony internetowej – jeśli taką posiadasz, wprowadź konkretny adres WWW.
Będziesz mógł w postach lub kampaniach reklamowych każdorazowo kierować ruch użytkowników np. do witryny swojego sklepu, a za sprawą kluczowych narzędzi, jak Google Analytics 4 mierzyć np. konwersję.
2. Numer telefonu – bądź dostępny na wielu płaszczyznach.
3. Biogram (opis firmy) – napisz krótki, ale trafny opis swojej działalności. Warto zawrzeć kluczowe informacje, które mogą zainteresować odwiedzających. Masz do dyspozycji 255 znaków.

image

Krok 5: Dodaj zdjęcie profilowe i zdjęcie w tle

Postaw na kreatywność. Twoja strona będzie wyglądała profesjonalnie i przyciągała uwagę, jeśli dodasz ciekawe kreacje graficzne nawiązujące do tego, czym na co dzień zajmuje się i jaka jest Twoja firma. Może warto pokazać Twój zespół?
1. Zdjęcie profilowe – dobrą praktyką jest wykorzystanie w tym miejscu loga firmy. Wymiary zdjęcia profilowego powinny wynosić 180 x 180 px.
2. Zdjęcie w tle – weź pod uwagę miejsce nakładania się avatara ze zdjęciem w tle (patrz screen poniżej). Wymiary zdjęcia w tle to 820 x 312 px. Pamiętaj również o wersji mobile – 640 x 360 px.

image

 

Krok 6: Dostosuj ustawienia strony

Po podaniu podstawowych informacji i udostępnieniu zdjęć warto skonfigurować ustawienia strony, aby dopasować ją do swoich potrzeb.
1. Wybór ról na stronie – jeśli masz zespół, który pomoże Ci zarządzać stroną, możesz przypisać różne role, takie jak administrator, redaktor czy moderator. To pozwala na lepszą organizację zarządzania stroną.
2. Preferencje komunikacji – skonfiguruj sposób kontaktu z klientami, np. przez wiadomości, formularz kontaktowy lub telefonicznie.

Krok 7: Publikowanie treści

Twoja strona firmowa jest teraz gotowa do działania! Czas na dodanie pierwszych postów.
1. Dodaj posty – kliknij pole „Co słychać?” i dodaj pierwszy post. Może to być zaproszenie do polubienia strony, przedstawienie firmy lub specjalna oferta
2. Zachęć do interakcji – zadbaj o to, aby Twoje posty angażowały użytkowników. Pytania zawarte w treści wpisu, konkursy czy ciekawe treści zwiększą szansę na interakcję z Twoją społecznością.

image
image

Krok 8: Konto reklamowe

Zalecane! Żeby Twoja strona osiągnęła sukces, warto pomyśleć o jej promocji, korzystając nie tylko z działań organicznych, ale i płatnych.

Działania organiczne

1. Zapraszaj znajomych do polubienia strony, aby w naturalny sposób zwiększyć jej zasięg.
2. Regularnie aktualizuj stronę, publikując posty i tworząc co miesiąc content plan. Pamiętaj o dobrych jakościowo i autentycznych zdjęciach. 3. Wspomnij o promocjach, zdradź użytkownikom, jak na co dzień wygląda praca w Twojej firmie, aby Twoi obserwatorzy byli na bieżąco.
4. Wchodź w interakcje z użytkownikami – pozwól im mówić. Odpowiadaj na komentarze tak szybko, jak to możliwe, co zwiększa zaangażowanie społeczności.

Działania płatne (Meta Ads)

Skorzystaj z narzędzi reklamowych Meta Ads w Menedżerze Firmy, aby dotrzeć do szerszego grona odbiorców. – https://business.facebook.com/select.

Więcej o działaniach płatnych znajdziesz TUTAJ.

Najpierw jednak skup się na organicznym prowadzeniu strony firmowej. Działaj po kolei, według planu.

I pamiętaj…
Sukces na Facebooku to regularność, interakcje z użytkownikami oraz oferowanie wartościowych treści (statystyki, artykuły, porady).

  • Postaw na dialog – pozwól wypowiedzieć się publiczności, zadać Ci pytanie.
  • Wyróżnij się – pomyśl, jak jako marka możesz wyróżnić się w mediach społecznościowych i zbuduj swoją strategię.

Teraz gdy już wiesz, jak stworzyć stronę firmową na Facebooku, czas wziąć sprawy w swoje ręce i pokazać swoją markę online! Powodzenia!

 

Spodobał Ci się artykuł?

Udostępnij:
Facebook
Email
Oceń go:

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Jak dotąd brak gwiazdek! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

O autorze

Nina Kapszewicz

img cta newsletter ga4

Zapisz się do naszego newslettera i pobierz checklistę wdrożeniową GA4

Dzięki niej prawidłowo wdrożysz Google Analytics 4 na swojej stronie!