Case study:

Słoneczny Ołtaszyn

O tym, jak pomogliśmy deweloperowi przezwyciężyć kryzys na rynku nieruchomości i sprzedać wszystkie mieszkania na nowym osiedlu.

Słoneczny Ołtaszyn

Wyzwanie:

Kryzys na rynku mieszkaniowym

Mieszkania na Osiedlu Słoneczny Ołtaszyn powinny sprzedawać się, jak ciepłe bułeczki. Powinny, gdyby nie kryzys. Załamanie rynku nieruchomości pokrzyżowało plany dewelopera.

Wykres popytu

Przełom roku 2011 i 2012 to kulminacja kryzysu na rynku deweloperskim. Według GUS wyniki finansowe deweloperów są wówczas najniższe w historii. Rośnie liczba mieszkań na rynku, spada liczba klientów. Nawet solidni, działający w sposób przemyślany deweloperzy mają problem ze sprzedażą mieszkań w których zamrozili przecież poważne środki. Bez ich uwolnienia trudno im myśleć o kolejnych inwestycjach.

Kiedy zaczynaliśmy współpracę z deweloperem żadne z mieszkań na Osiedlu nie było jeszcze sprzedane. Aby rozruszać sprzedaż proponujemy deweloperowi radykalne, przemyślane i szeroko zakrojone działania marketingowe w internecie.

Etap I kampanii:

  • Kampanie linków sponsorowanych

    Przyciągnięcie tych potencjalnych klientów

    Kampanię kierowaliśmy do osób szukających mieszkań we Wrocławiu (frazy z dopiskiem „wrocław”, „we wrocławiu”). Wykorzystaliśmy także rozszerzenia wprowadzone przez Google wiosną 2013 r.: linki do podstron wraz z komunikatami, połączenia, lokalizacji było od początku prowadzenia kampanii.

    W dalszym etapie kampanii wprowadziliśmy słowa z brandem (np. słoneczny ołtaszyn) na terenie woj. dolnośląskiego. Optymalizacja kampanii obejmowała słowa kluczowe, komunikaty, godziny i dni emisji reklam, linki do podstron.

    Kampanie linków sponsorowanych
  • Remarketing tekstowy i graficzny

    Przypomnienie o ofercie.

    Remarketing w wyszukiwarce skierowany był do osób, które odwiedziły stronę, ale nie wysłały formularza – co oznacza, że dalej szukają mieszkania.

    Remarketing w sieci (reklamy tekstowe i banerowe) kierowaliśmy do tych, którzy weszli i nie wysłali zapytania ofertowego (cel: wysłanie takiego zapytania) lub wysłały zapytanie wcześniej (cel: przyspieszenie decyzji o kupnie).

    Jesienią 2013 roku uruchomiliśmy także kampanię remarketingową w serwisie Facebook – skierowaną do osób, które odwiedziły stronę, ale nie wysłały zapytania.

    Remarketing tekstowy i graficzny
  • Optymalizacje strony pod kątem użytecznościowym

    Formularze, popup informujący o promocjach.

    Aby ułatwić klientom kontakt z deweloperem, wprowadziliśmy dwa formularze kontaktowe. Zadbaliśmy o to, aby były proste i składały się jedynie z Pierwszy w menu po lewej, drugi u dołu strony. Proste formularze opatrzyliśmy czytelnym wezwaniem do akcji, dzięki czemu każdy z odwiedzających od pierwszego rzutu okiem wiedział, co zrobić, żeby dowiedzieć się więcej o mieszkaniu.

    Wykorzystaliśmy także popup. Odwiedzający stronę główną mogli od razu zobaczyć informację o najnowszych promocjach, rabatach i zniżkach. Po kliknięciu przekierowywani byli na podstronę opisującą mieszkania dostępne w niższej cenie lub z ekstra dodatkami.

    Optymalizacje strony pod kątem użytecznościowym
  • Landing Page wbudowane w strukturę strony

    Najważniejsze informacje o mieszkaniach.

    Dzięki budowie indywidualnych, dedykowanych konkretnym mieszkaniom lub promocjom landing page'y mogliśmy dać potencjalnym klientom pełny pakiet ważnych dla nich informacji. Każda strona tego rodzaju w atrakcyjny sposób opisywała zasady promocji i mieszkania nimi objęte.

    Klienci, którzy chcieliby otrzymać więcej informacji mogli wypełnić prosty formularz i wysłać go do dewelopera. Po 24 godzinach kontaktował się z nimi przedstawiciel firmy sprzedającej mieszkania.

    Landing Page wbudowane w strukturę strony

Rezultaty po I etapie kampanii:

Dzięki kompleksowej kampanii z powodzeniem zrealizowaliśmy stawiane nam przez klienta cele. Sprzedaż mieszkań z I etapu inwestycji dała inwestorowi możliwość rozpoczęcia dalszej części budowy (w lutym 2013 r.).

+0%

Mieszkań sprzedanych!

+0%

Wzrostu zapytań ofertowych

+0%

Spadek kosztu jednej konwersji

Kolejne wyzwanie:

Rodzina już nie na swoim

Rozpoczęcie budowy etapu drugiego oznaczało dla nas kolejne zadania: znalezienie klientów na pozostałe, gotowe mieszkania i chętnych na te, które właśnie powstawały. Dodatkowo pojawił się nowy problem: wygaszanie programu Rodzina na Swoim.

Mimo powyższych przeciwności wyznaczyliśmy z klientem ambitne cele:

  • Wzrost liczby wypełnionych formularzy ze strony internetowej.
  • Sprzedaż wszystkich mieszkań z II etapu inwestycji/
  • Sprzedaż pozostałych 23% mieszkań z I etapu (w 3 miesiące).

Etap II kampanii:

  • Newslettery

    Skierowane do wybranych grup potencjalnych klientów.

    W celu przyspieszenia procesu zakupu mieszkania tworzyliśmy kilka kreacji newslettera w miesiącu. Podkreślaliśmy w nich kluczowe cechy nieruchomości oraz korzyści z aktualnych promocji. Newsletter rozsyłany był za pośrednictwem zewnętrznego programu.

    Newslettery
  • Kampanie w serwisie Facebook

    Prezentującą osiedle w sposób mniej formalny.

    Strategia, którą przyjęliśmy zakładała dotarcie do klientów na różnych etapach procesu zakupowego. Aby to osiągnąć założyliśmy stronę w serwisie Facebook, na której prezentowaliśmy osiedle.

    Kampanie w serwisie Facebook
  • SEO na wyższym poziomie

    Z artykułami i monitoringiem marki.

    Zadbaliśmy także o widoczność strony dewelopera w wyszukiwarce. Dzięki starannej i precyzyjnej optymalizacji pojawiła się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Pomogły atrakcyjne dla użytkowników treści i techniczne dostosowanie do wymogów Google.

    Jednocześnie publikowaliśmy artykuły tematyczne w serwisach poświęconych nieruchomościom. Monitorowaliśmy także to, co piszą o nim użytkownicy internetu.

    SEO na wyższym poziomie

Rezultaty po II etapie kampanii:

Rozbudowana, kompleksowa i uwzględniająca różne grupy klientów oraz różne ich zachowania strategia przyniosła spodziewane efekty.

Dzięki sprzedaży wszystkich mieszkań z I etapu oraz ponad połowy z II etapu budowy inwestor mógł rozpocząć stawianie budynków w ramach III etapu budowy. Co więcej, zaczął także prace nad zupełnie nowa inwestycja, więcej można znaleźć na stronie: www.pcg.pl

+0%

Sprzedanych mieszkań z I etapu inwestycji

+0%

Sprzedanych mieszkań z II etapu inwestycji

+0%

Wzrost liczby wypełnionych formularzy

Dziękujemy za wysłanie wiadomości!

Odpowiedź otrzymasz najszybciej jak to tylko możliwe.

Wróć do strony