Case study:
Aqua Clear
Czysta robota, czyli w jaki sposób można wyciągnąć maksimum zapytań ofertowych z nowej strony firmy produkującej biologiczne oczyszczalnie ścieków.
Kim jest nasz klient?
Oczyszczanie ścieków – ważna sprawa. Szczególnie tam, gdzie nie doprowadzono sieci kanalizacyjnej. Jeszcze niedawno podstawowym rozwiązaniem problemu było szambo. Co to znaczy, nie trzeba tłumaczyć. Nasz klient, firma Aqua Clear z Górnego Śląska, oferuje klientom coś lepszego: biologiczne oczyszczalnie ścieków.
Czym wyróżniają się takie oczyszczalnie?
- ścieki oczyszczane są przez mikroorganizmy
- są neutralne zapachowo
- nawet 97% zanieczyszczeń zostaje wyeliminowanych
- nie wymagają przyłączenia do sieci kanalizacyjnej
Problem:
Strona nie sprzedaje
Na początku Aqua Clear próbuje samodzielnie pozyskiwać klientów przez internet. Ma świetny produkt biologiczne oczyszczalnie ścieków i doskonałych, doświadczonych fachowców. A jednak nikt się przez stronę internetową nie zgłasza. Co gorsza strona przestaje pokazywać się w wynikach wyszukiwania. Z problemem Aqua Clear trafia do 4People.
Diagnoza
Dotychczasowa strona jest mało wiarygodna i nie zachęca do wysyłania zapytań ofertowych. Dlaczego stara strona Aqua Clear wypadła z wyników wyszukiwania? Otóż ma witrynę w domenie regionalnej. A w 2011 roku Google uznaje, że takie domeny są mało wiarygodne.
Rozwiązanie:
Nowa strona w nowej domenie + SEO
Naszych planów nie możemy zrealizować używając dotychczasowej strony. Zamiast stosować prostą metodę przekierowania całej treści strony na nową domenę, postanowiliśmy zbudować witrynę całkowicie od nowa.
Podstawową zasadą takiego pozycjonowania jest skupienie się na pozyskiwaniu wartościowego ruchu z jak największej liczby fraz.
Co konkretnie robimy:
Rozwiązanie:
Pozycjonowanie szerokie dla szczególnej branży
Długa, interesująca i merytoryczna rozmowa z klientem uzmysłowiła nam, że w branży oczyszczalni ścieków klienci trafiają do niego na różnych etapach procesu zakupu. I chociaż problem mają jeden, szukają bardzo różnych informacji. Z tego względu najlepszym sposobem na promocję witryny w wyszukiwarce będzie nie pozycjonowanie na frazy, ale szerokie.
Klienci trafiają na stronę nie tylko po wpisaniu konkretnego zapytania, ale także wtedy, gdy szukają bardzo konkretnych rozwiązań.
Dla firmy Aqua Clear najważniejsze jest to, że gdy wyślą do niego zapytanie ofertowe, może pomóc im rozwiązać ich problemy oferując swoje produkty.
Rezultaty:
Ruch na 500%, zapytania wszędzie!
W efekcie naszych działań poprawiły się wszystkie wskaźniki sukcesu kampanii. Co najważniejsze jednak, do klienta zaczęły spływać zapytania ofertowe aż o 330%!
+0%
Ruch na stronie
+0%
Liczba fraz kluczowych biorących udział w odwiedzinach
-0%
Współczynnik odrzuceń
+0%
Czas spędzony przez użytkownika na stronie
+0%
Zapytania ofertowe