Jak skutecznie pozycjonować stronę internetową kliniki medycyny estetycznej

Kliniki medycyny estetycznej mogą w teorii korzystać ze sporego spektrum działań w ramach marketingu internetowego. Jednak niektóre z możliwości, np. gdy klinika oferuje zabiegi z użyciem botoksu, mogą zostać dość mocno ograniczone, a nawet niemożliwe do prowadzenia, jak w przypadku Google Ads. Google zabrania stosowania reklamy środków medycznych, a za takowy uznaje botoks, czyli toksynę botulinową. Mimo że klinika tego środka nie sprzedaje, to gdy posiada w ofercie i ma opisane na stronie www zabiegi z jego użyciem, korzystanie z Google Ads może okazać się niemożliwe.

 

Facebook również dość mocno weryfikuje reklamy z branży beauty, szczególnie te związane z “naprawianiem urody”, typu kliniki medycyny estetycznej czy biznes związany z odchudzaniem. W przypadku Facebooka reklama raczej będzie możliwa, ale będziemy się musieli sporo nagimnastykować przy tworzeniu kreacji reklamowej i wziąć pod uwagę fakt, że będziemy musieli przygotować kilka kreacji, zanim jedna z nich zostanie zaakceptowana.

 

Co wówczas możemy robić? Najbezpieczniejszą i jedną z najskuteczniejszych form reklamy on line dla kliniki medycyny estetycznej jest pozycjonowanie stron organiczne.

 

Właściwy dobór słów kluczowych dla kliniki medycyny estetycznej

Jak w przypadku każdego biznesu, właściwy dobór fraz kluczowych będzie dobrym punktem wyjścia podczas tworzenia strategii pozycjonowania. Klinika medycyny estetycznej to zwykle biznes lokalny, powinniśmy zatem określić, z jakiego obszaru są nasi klienci. Czy będzie to tylko obszar naszego miasta, czy mamy również klientów z miast ościennych? W przypadku klinik medycyny estetycznej, gdzie zabiegi są dość drogie, uznani lekarze potrafią przyciągać jak magnes potencjalnych pacjentów. Skutkiem tego często zdarza się, że kliniki krakowskie i katowickie walczą o klientów z tego samego obszaru, podobnie jest w Trójmieście. Oczywiście nasze główne frazy kluczowe będą zawierać raczej nazwę naszego miasta, ale sprytne podejście pozwoli nam zaistnieć w wynikach wyszukiwania również dla fraz z innymi miastami. Nie mamy jednak co liczyć na to, że przebijemy dobrze zoptymalizowane witryny miejscowych klinik.

 

Pomyślmy, jakie przykładowe frazy główne dobrać dla kliniki znajdującej się np. w Krakowie?

 

Poniżej przedstawiam przykłady fraz ogólnych z największą liczbą wyszukań:

  • klinika medycyny estetycznej kraków
  • medycyna estetyczna kraków
  • chirurgia kraków
  • dermatologia estetyczna kraków
  • gabinet medycyny estetycznej kraków
  • kraków medycyna estetyczna
  • chirurgia estetyczna kraków
  • klinika urody kraków

 

Oprócz fraz związanych z samym przedmiotem działalności nie możemy zapomnieć również o bardziej doprecyzowanych frazach związanych z oferowanymi przez naszą klinikę zabiegami.

 

Pozostając przy przykładzie krakowskiej kliniki, mogłyby to być następujące frazy:

 

  • botoks kraków
  • liposukcja kraków
  • powiększanie piersi kraków
  • implanty piersi kraków
  • mikrodermabrazja kraków
  • powiększanie ust kraków
  • endermologia kraków
  • oczyszczanie twarzy kraków
  • operacja nosa kraków
  • karboksyterapia kraków
  • zamykanie naczynek kraków
  • laser frakcyjny kraków

 

 

via GIPHY

 

Audyt SEO i optymalizacja techniczna serwisu

To dwa niezbędne filary naszej strategii pozycjonowania. Przebiegają one podobnie jak w przypadku każdej innej strony www. Podczas optymalizacji technicznej strony kliniki medycyny estetycznej szczególnie warto zwrócić uwagę na oznaczenie autorów na blogu za pomocą schema.org. Pomoże nam to zbudować wiarygodność w oczach wyszukiwarki i odpowiedzieć na wymogi medical update’u.

 

Optymalizacja treści na stronie

Oprócz wybrania skutecznych fraz kluczowych kolejnym bardzo ważnym i wymagającym dogłębnego przemyślenia działaniem będzie dopasowanie fraz kluczowych do odpowiednich podstron lub wręcz nawet stworzenie podstron pod ważne frazy kluczowe.

 

Pamiętajmy o tym, że dany url ma szansę dobrze rankować tylko na kilka fraz kluczowych. Jeśli na jednej podstronie będziemy chcieli umieścić ich zbyt wiele, nie osiągniemy zamierzonego rezultatu.

 

I tak dobra struktura menu powinna obejmować najpierw grupy zabiegów: podzielone na przykład w zależności od części ciała lub grupy problemów, na które zabiegi odpowiadają. Konkretne zabiegi powinniśmy umieścić w menu jako kategorie drugiego rzędu.

 

Tym sposobem będziemy mieli możliwość dokładnego dopasowania słów kluczowych do odpowiednich podstron w optymalnej ilości.

 

Ważną kwestią jest również przygotowanie podstron dla konkretnych lekarzy w kontekście pozycjonowania fraz typu chirurg plastyczny krakównajlepszy dermatolog krakówlekarz medycyny estetycznej kraków. Zadbajmy o to, aby podstrony lekarzy były uzupełnione informacjami o ich dokonaniach, dyplomach, certyfikatach, doświadczeniu i latach praktyki.

 

Musimy mieć na uwadze przygotowanie unikalnej, ciekawej i użytecznej treści na wszystkie podstrony, odpowiednio nasyconej frazami kluczowymi.

 

Blog na stronie kliniki medycyny estetycznej

Strony www klinik medycyny estetycznych to witryny, na których z reguły nie przybywa zbyt wiele treści. Pojawiają się wprawdzie nowe zabiegi i usługi – natomiast z reguły w niezbyt dużych ilościach. Google docenia strony www, które się rozwijają, na których pojawiają się nowe użyteczne informacje. Doskonałym pomysłem na dostarczenie robotom Google unikalnej, ciekawej i użytecznej treści jest prowadzenie bloga firmowego

 

Ważne, aby blog znajdował się w obrębie domeny, wtedy przyniesie największe korzyści pod kątem pozycjonowania. Tematy powinniśmy dobierać opierając się na narzędziach typu Senuto czy Semstorm, które dostarczą nam informacji na temat tego, jakie zapytania wpisują w wyszukiwarkę użytkownicy. Warto do tych zapytań dopasować tytuły i treści artykułów. Mogą one brzmieć następująco: Jak wybrać dobrą klinikę medycyny estetycznej?5 top zabiegów medycyny estetycznej na zmarszczkiJak przeciwdziałać starzeniu się skóry? Pamiętajmy również o dopasowaniu fraz kluczowych do artykułów i ich optymalizacji.

 

Bardzo istotnym elementem jest oczywiście pisanie fachowych i rozbudowanych artykułów, które pozwolą nam zbudować wizerunek eksperta. Najlepiej, gdyby artykuły były pisane przez lekarzy i podpisane ich nazwiskiem. 

 

Ciekawym pomysłem na wpisy blogowe może też być dział: “Lekarz odpowiada”, który będzie przedstawiał pytania, z jakimi najczęściej zwracają się pacjenci wraz z odpowiedzią lekarza.

 

Dlaczego artykuły pisane przez lekarzy i nakreślenie ich sylwetek jako ekspertów jest tak ważne? Przekonacie się w kolejnym akapicie.

 

via GIPHY

Medical update i EAT

Mianem medical update została nazwana aktualizacja algorytmu Google, która miała miejsce w sierpniu 2018 roku. Nazwa wzięła się z faktu, że największe przetasowania w widoczności zaobserwowano na stronach o tematyce medycznej.

 

Skrót EAT pochodzi od słów expertiseauthoritativeness i trustworthiness. Według zasady EAT lepiej rankować będa strony z treściami napisanymi przez ekspertów w danej dziedzinie, ich autorzy powinni posiadać autorytet, a sama witryna powinna być godna zaufania. I właśnie przez przemyślaną strategię blogową i bogate w wiedzę merytoryczną artykuły możemy wpasować się w postulat EAT.

 

EAT dotyczy stron z kategorii oznaczonej YMYL “your money or your life”, w skład której wchodzą strony z treściami dotyczącymi zdrowia i życia, pieniędzy i nauki. Wobec tych stron Google zdecydował się szczególnie weryfikować treści i premiować te pisane przez ekspertów. Jest to reakcja na zalew sieci przez treści pseudospecjalistów oraz blogi prowadzone przez nieznanych autorów, a także tzw. fake newsy. I to właśnie takie błędne czy fałszywe treści z dziedziny zdrowia, finansów i nauki mogą mieć potencjalnie największe negatywne skutki dla użytkownika wyszukiwarki.

 

Ciekawym pomysłem w kontekście EAT i branży medycznej będzie również odwoływanie się w przypisach do artykułu do zewnętrznych źródeł o wysokiej wiarygodności, np. do opracowań naukowych czy badań. 

 

Podsumowanie

Oprócz powyższych wskazówek nie możemy zapomnieć również o pozyskiwaniu wartościowych linków przychodzących do domeny. Tworząc wartościowy content oprócz budowania wizerunku eksperta mamy szansę na pozyskanie wartościowych odnośników do naszej witryny w sposób naturalny. Im ciekawszy i lepszy artykuł, tym więcej stron będzie chciało do niego linkować, a użytkownicy będą sobie go wzajemnie przesyłać.

Jeśli jesteście ciekawi, jakie efekty osiągnęliśmy dla jednego z naszych klientów z branży medycyny estetycznej, koniecznie sprawdźcie nasze case study.

Spodobał Ci się artykuł?

Udostępnij:
Facebook
Email
Oceń go:

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Jak dotąd brak gwiazdek! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

O autorze

Marta Smuga

W 4PEOPLE odpowiedzialna za kontakt z nowymi potencjalnymi Klientami oraz opiekę nad prowadzeniem działań dla obecnych Klientów. Doradza w doborze najlepszych rozwiązań marketingu internetowego. Szczególnie zainteresowana analityką i doradztwem działań dla obszaru e-commerce oraz rozwiązaniami poprawiającymi UX witryn internetowych.
img cta newsletter ga4

Zapisz się do naszego newslettera i pobierz checklistę wdrożeniową GA4

Dzięki niej prawidłowo wdrożysz Google Analytics 4 na swojej stronie!