Kim jest nasz klient?

Cefarm Białystok wie, jak dystrybuować leki. Firma korzysta z doświadczenia sięgającego 1953 roku. Nic dziwnego, że apteka internetowa Cefarm24.pl należy do największych w Polsce. W ofercie znajduje się ponad 15 tys. artykułów, z których 99 proc. dostępnych jest „od ręki”.

Problem

Zakaz reklamy aptek

W 2012 roku w życie wchodzi zakaz reklamy aptek. Dla apteki takiej, jak Cefarm24.pl to poważne wyzwanie. Na początku roku 2011 nawet 30% klientów wchodzi na stronę dzięki kampanii AdWords. Ponieważ wykorzystanie tej formy promocji będzie zabronione, trzeba pomyśleć nad alternatywą.

Liczby:

Transakcje z wyników organicznych

Transakcje z reklamy AdWords

Rozwiązanie

Pozycjonowanie szerokie

Aby utrzymać ruch na dotychczasowym poziomie, wychodzimy z propozycją: zamiast pozyskiwać klientów za pomocą reklamy Google Adwords (z której apteki nie mogą już leganie korzystać), można lepiej dopasować witrynę do wymagań wyszukiwarki i skupić się na pozyskiwaniu ruchu z wyników naturalnych wyszukiwania.

Osiągnięcie zakładanego celu wymagało zastosowania odpowiedniej metody. W omawianym przypadku było to pozycjonowanie szerokie.

Podstawową zasadą takiego pozycjonowania jest skupienie się na pozyskiwaniu wartościowego ruchu z jak największej liczby fraz.

Co to znaczy szerokie:

Pozycjonowanie standardowe. Duża konkurencja, mniejsza konwersja

Pozycjonowanie szerokie, Mniej konkurencyjne frazy, większa konwersja.

  • Co konkretnie robimy:

    Optymalizacja witryny według wytycznych Google

    Optymalizacja witryny według wytycznych Google

    Zgodnie z najlepszymi standardami optymalizacji udoskonaliliśmy i tak już rozbudowaną witrynę, dzięki czemu potencjalni klienci mogli łatwiej znaleźć ją w wyszukiwarce.

  • Publikacje wartościowych artykułów tematycznych w mediach internetowych

    Publikacje wartościowych artykułów tematycznych w mediach internetowych

    Celem działań jest podniesienie świadomości marki u użytkowników internetu dzięki precyzyjnemu doborowi serwisów oraz atrakcyjnie opracowanymtekstom.

  • Monitoring marki w internecie

    Monitoring marki w internecie

    Dzięki nadzorowi nad tym, co pisze się na temat apteki w internecie możemy wyłapywać negatywne komentarze i wspierać tych, którzy poszukują konkretnych informacji.

Rezultaty

Podwojenie udziału ruchu z wyników naturalnych

Przyjęta strategia przyniosła oczekiwane rezultaty. Po dwunastu miesiącach ponad 50% transakcji pochodziło z naturalnych wyników wyszukiwania. Pozostając w zgodzie z przepisami Cefarm24.pl nie tylko utrzymał, ale wręcz zwiększył sprzedaż.

Konkretnie

+0%

Łączna liczba
transakcji

+0%

Liczba wyszukiwanych
fraz

20%

2012:
Transakcje
z wyników
organicznych

50,46%

2013:
Transakcje z wyników
organicznych

Dziękujemy za wysłanie wiadomości!

Odpowiedź otrzymasz najszybciej jak to tylko możliwe – zwykle w przeciągu 24 godzin.

Wróć do strony